Praktijkreglement

Praktijkreglement - prothesepraktijk.nl

Hartelijk welkom bij Prothesepraktijk.nl!

Een goede mondgezondheid is essentieel voor uw welzijn. Bij Prothesepraktijk.nl helpen wij u graag om dit te behouden. Wij raden aan om uw gebitsprothese regelmatig te laten controleren. Op die manier kunnen wij eventuele problemen tijdig signaleren en verhelpen, zodat u weer zorgeloos kunt genieten van uw prothese.

Contact

Onze praktijken zijn telefonisch bereikbaar. Bekijk het praktijkoverzicht voor de juiste praktijk en het juiste telefoonnummer. U kunt eenvoudig wijzigingen doorgeven of afspraken afzeggen door contact met ons op te nemen. Voor overige vragen of informatie kunt u ook op onze website terecht. Buiten de openingstijden geeft ons antwoordapparaat informatie over de spoedgevallendienst.

Uw eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek brengen wij uw mondgezondheid en de staat van uw gebit of uw prothese in kaart. Ook bespreken we uw wensen en eventuele klachten. Indien nodig maken wij foto’s voor een gedetailleerd overzicht.

Medische anamnese

Wij vragen u om een medische anamnese in te vullen, zodat we op de hoogte zijn van uw gezondheid. U wordt verzocht om ons te informeren over bijzonderheden zoals zwangerschap, medicijngebruik of andere medische aandoeningen.

Pijnklachten

Bij pijnklachten of nabloedingen helpen wij u, indien medisch noodzakelijk, dezelfde dag. Wij verzoeken u om bij pijnklachten vóór 10:00 contact op te nemen in verband met onze planning. Buiten openingstijden kunt u terecht bij de dienstdoende tandarts. Houd er rekening mee dat u bij de spoeddienst contant moet betalen.

Teamwork

Ons team van tandprothetici en assistenten werkt nauw samen om u de beste zorg te bieden. Wij waarborgen dat al onze medewerkers bevoegd en bekwaam zijn om u te helpen, onder supervisie van onze specialisten en met uw toestemming.

Behandelingen

Indien tijdens een consult blijkt dat verdere behandeling nodig is, wordt u hierover geïnformeerd door onze tandprotheticus. U krijgt uitleg over de noodzaak van de behandeling, wat de gevolgen zijn van niet behandelen, en welke kosten hieraan verbonden zijn. Zodra u akkoord gaat met het behandelplan, plannen wij de vervolgafspraken.

Uw afspraak

Wij behandelen uitsluitend op afspraak. Afspraken kunnen telefonisch worden afgezegd of verzet, bij voorkeur 48 uur van tevoren. Afspraken die korter dan 24 uur van tevoren worden afgezegd, worden als volgt in rekening gebracht:

  • Bij de 1e gemiste afspraak binnen 12 maanden ontvangt u geen nota.
  • Bij de 2e gemiste afspraak ontvangt u een nota van € 20,00 per 10 minuten, met een maximum van € 60,00.
  • Bij de 3e gemiste afspraak ontvangt u hetzelfde tarief als hierboven.
  • Bij de 4e gemiste afspraak binnen 12 maanden ontvangt u een nota van € 150,00.

Klanttevredenheid

Wij meten regelmatig de klanttevredenheid en stellen het op prijs als u uw ervaringen deelt. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren.

Betalen

Onze facturen worden verzorgd door Infomedics. Zij zorgen voor een efficiënte afhandeling van de betaling, zodat wij meer tijd voor u kunnen vrijmaken.

Factuurproces

De kosten van uw behandeling worden naar uw zorgverzekeraar gestuurd. Afhankelijk van uw verzekering wordt een deel vergoed. Het resterende bedrag wordt vervolgens aan u gefactureerd, hetzij via uw zorgverzekeraar of direct via Infomedics.

Factuur per e-mail

Infomedics stuurt de factuur per e-mail. In deze e-mail vindt u een link naar de betaalpagina waar u via iDEAL kunt betalen. Om uw privacy te waarborgen, ziet u alleen het bedrag en de betaaldatum. Heeft u nog geen factuur ontvangen? Controleer dan uw spammap of voeg het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe aan uw lijst met veilige afzenders.

Vragen

  • Vragen over de behandeling: neem contact op met onze praktijk.
  • Vragen over het vergoede deel: neem contact op met uw zorgverzekeraar.
  • Vragen over betalingen: neem contact op met Infomedics.

Zorgverzekeringen en vergoedingen

Reguliere mondzorg

De kosten voor uw reguliere mondzorg worden (deels) vergoed door uw aanvullende tandverzekering. Ben je onder de 18 jaar? Dan wordt dit in de meeste gevallen vergoed vanuit je basisverzekering. Infomedics verstuurt de nota naar uw zorgverzekering en zal u een rekening sturen voor het bedrag dat u eventueel zelf moet betalen (uw eigen bijdrage).

Prothetiek en implantologie

De kosten voor een volledige prothese met of zonder implantaten wordt (deels) vergoed vanuit uw basisverzekering. Wij hebben afspraken gemaakt met verschillende verzekeraars voor prothetische zorg. Dit betekent dat u, afhankelijk van uw basisverzekering, mogelijk een hogere vergoeding kunt ontvangen.

Met de volgende verzekeraars heeft prothesepraktijk.nl hiervoor een contract afgesloten:

  • Menzis (Menzis, Anderzorg, HEMA, VinkVink) contract: volledige prothese, prothese op implantaten en implantologie
  • Achmea (Zilveren Kruis, FBTO, De Friesland, Interpolis, Pro Life, ZieZo) contract: volledige prothese, prothese op implantaten
  • Zorg en Zekerheid (Zorg en Zekerheid, AZVZ) contract: volledige prothese, prothese op implantaten
  • CZ (CZ, CZdirect, Just, Nationale Nederlanden, OHRA) contract: volledige prothese

Met de volgende verzekeraars heeft prothesepraktijk.nl hiervoor geen contract afgesloten:

  • VGZ (VGZ, VGZ Bewuzt, IZA, IZZ, UMC, Univé, United Consumers VGZ, ZEKUR)
  • DSW-Stad Holland (DSW, inTwente, Stad Holland, SZVK)
  • a.s.r. (a.s.r., a.s.r. Ik kies zelf)
  • ONVZ (ONVZ, VvAA)
  • ENO (Salland)
  • Eucare (Aevitae, Care4Life)

Let op: ook met de zorgverzekeraars waarmee we geen prothetiek/implantologie contract hebben heeft u recht op vergoeding vanuit uw basisverzekering!

Hoeveel u vergoed krijgt, hangt af van uw basisverzekering en uw polisvoorwaarden. Met een begroting van ons kunt u zelf bij uw verzekeraar navragen wat uw vergoeding is. Wij declareren de kosten voor uw prothese bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt via Infomedics een nota voor uw eventuele eigen bijdrage.

Klacht

Indien u niet tevreden bent over onze dienstverlening, stellen wij het op prijs als u dit met ons deelt. Ga eerst in gesprek met uw behandelaar. Indien dit geen oplossing biedt, kunt u gebruik maken van ons klachtenformulier via de website. Als laatste mogelijkheid kunt u een beroep doen op de KNMT Klachtenregeling.

Klacht indienen bij externe klachtencommissie

Heeft u al het bovenstaande geprobeerd en bent u samen niet tot een oplossing gekomen? Dan kunt u een beroep doen op onze klachtenregeling. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgverlener stelt. U kunt via deze link een melding maken.

Garantie

Wij bieden op verschillende behandelingen garantie. Voor details over de garantievoorwaarden kunt u contact opnemen met onze praktijk.

Privacyregeling

Uw gegevens worden zonder uw toestemming niet met derden gedeeld, behalve wanneer dit noodzakelijk is voor uw behandeling. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze privacy policy.